torsdag, maj 30, 2013

Evighetsprojekt - Never ending project

Jag saknar filten katten har med sig och kanske det kan vara bra med två filtar. För att täcka bristen har jag börjat sticka och efter många uppdragningar har jag bestämt mig för att sticka filten i ganska stora delar som motsvarar bredden. Har inte räknat ut hur många delar som krävs, kanske stickar jag tills garnet tar slut. Det är Lunette 100% bomull en massa tunna trådar ihopspunna så ibland missar jag en tunn tråd, men vad gör det om 100 år?!
Katten ska komma hem i kväll och jag hoppas att gamla filten följer med...
My cat is staying somewhere else since I went to hospital. She has our only blanket with her, for her comfort. Now I have need for a blanket and has decided to knit one. After many attempts and froggings I have decided to knit it in part corresponding the width of the blanket. Has not calculated how many parts I need to knit, maybe I just knit until the yarn ends. It´ s from my stash 100% cotton many tiny threads spun together. Some times I miss a tiny thread...
The cat shall come home tonight and I hope she will bring the old blanket back....

Inga kommentarer: