måndag, september 04, 2006

Lördag 1 september / Saturday Sept 1

Jag blev tvungen att åka till akuten igen. Bara 12 dagar efter att jag blivit utskriven från sjukhuset. Min galla ville tömma ut stenarna, det får den inte göra och skada bukspottkörteln igen. Mellan 21.30 och 02,15 kämpade jag för att inte bli alltför nervös när gallan drog i hop sig. Varje kramp kunde betyda att bukspottkörteln blev sämre. Resultatet blev att jag fick recept på ännu en drog, Spasmofen, som ska tas tillsammans med Voltaren. Undrar vad min redan tidigare läkemedelsskadade lever tycker om alla nya läkemedel? Once again I had to go to the ER. Was there from 21,30-02,15, only 12 days after I came home from 8 days in a hospital bed. The gall bladder was trying to empty its load of stones, that is not allowed. I was scared,that my pancreatis should be harmed again every time I felt a contraction.I went home with yet another drug, to keep the contractions away. It seems like a more or less constant struggle until the planned operation on Sept. 26.