onsdag, september 12, 2012

Se juli 29 Babyfilten - July 29th Baby Blanket

Filten är helt plötsligt färdig och jag känner mig vilsen, vad ska jag nu sticka...
Men filten behöver en virkad kant som stagar upp den lätt sladdriga kanten. Som väl är har jag en artrosvänlig virknål med utbytbara dimensioner för själva kroken. Hittade den hos någon amerikansk firma med försäljning via nätet.
Filtfoto kommer att läggas till när jag virkat klart kanten.

All of a sudden the blanket is large enough, and I feel a bit lost not knowing what to knit now..
But this blanket need a crocheted edge as its own edges are a bit wobbly. Earlier I have bought an arthritis friendly chrochet needle w exchangable hook dimensions. I found it at an american company´s web site.
Picture of the blanket w edge will be added later.

Inga kommentarer: