söndag, oktober 08, 2006

FO

Jag njuter verkligen av att orka sticka igen. Först gjorde jag klart en pippitröja i barnstorlek. Den har varit med som WIP tidigare. Sedan, hör o häpna, stickade jag ett par raggsockor. Det kom en beställning ifrån en tjej som letat efter sockor med smala ränder i svart o vitt o inte hittat sådana. Så jag kände för att hjälpa henne. Gjorde t o m ett mönster. Det är för masktäthet 20m och är ett par vanliga traditionella sockor utan några konstiheter (utom förstärkt häl). Den som vill ha mönster, får höra av sig. Jag vet inte hur jag lägger ut mönster här. Yes, I have energy enough to knit again. First I completed a pippi-sweater in child size. It has previously been posted here as WIP. Then I got a commision for socks with narrow black and white stripes.

2 kommentarer:

Strumpstickan sa...

Vilka coola sockar!

Bim sa...

Härligt att du orkar med att sticka och dona nu igen! Låter härligt att kunna göra det man vill på nytt... Vet vad det kan innebära på många områden...
Må så gott... värmländska på bloggtur... kramis och ser fram emot mer här nu när du känner dig bättre...
Sjöbackas blogg