fredag, juni 09, 2006

WIPs

Här kommer en liten glimt in i min stickvärld För länge sedan började jag sticka en Pippi-tröja. Den drabbades av brist på det röda garnet och lades i UFO-högen. Nu är den nästan klar! Men när bara 11 v är kvar inser jag att det naturvita garnet inte räcker. Materialbrist igen! Jag hoppas att min väninna som köper garnet och valt storlek tog i med marginal... Lite senare än jag började med Pippi, startade jag en stickning till mig: socka-stickad-från-tån (mönster från Mandelmazza/Ingrid) i tyska Schoeller+Stahl Fortissima Colori Socka Color. Det är första gången jag använder den typen av garn och jisses så skoj det är. Ganska nyss började jag sticka innesockar till min allra bästa killkompis Bosse, som är allergisk mot katter. Tanken är att min katts päls ska stanna här och inte åka snålskjuts under hans sockar och förpesta hans hem.

1 kommentar:

Kattmamman sa...

Wow, kul att se att du är produktiv igen!

Kram
C