söndag, juni 18, 2006

Beroende av stickmönster (Addicted to knitting patterns)

Jag har sparat stickmönster sedan jag var barn. I mitt hem fanns Hemmets Veckotidning och ibland Året Runt. Jag köpte själv Femina när jag blev tonåring. Enstaka Allers kom också i min väg. Från början var jag kräsen, sparade bara mönster jag ville göra. På senare år har det urartat så jag sparar nästan allt om det ser någorlunda okej ut. Internet har bidragit till att öka min samling. Nu har jag inte bara svenska mönster, engelska dominerar och enstaka tyska sticker upp. Ibland hittar jag spännande/inspirerande bilder...På nätet finns en (yahoo)grupp, knittingpatternsaddicts. Där har jag fått kontakt med likasinnade. Så jag känner mig inte udda längre! Inspiration I´ve been collecting knitting patterns since my childhood. In my home I could find magazines with patterns to cut out and save. As I got older I bought other mags with suitable content. From start I was not easy to please but now I save most finds. Internet has really contributed to add my collection. So now I do not only have swedish patterns, english dominates and some german can be found. Some days /exciting/inspiring pics can be found...On the net is a (yahoo)group knittingpatternsaddicts. My addiction is shared with the members there, so I am not that odd after all!

Inga kommentarer: