lördag, juni 17, 2006

Garnberoende (Addicted to yarns)

Jag har länge varit beroende och inte kunnat motstå garn i butiker. Jag fick några års lättnad när jag köpte restlagret i en nedlagd garnbutik. Kände därefter aldrig suget efter att ge mig ut och söka efter garnlangare...Nu har jagnya frestelser, garn på internet. Länge räckte det med att titta, men sista året har jag börjat köpa...senast idag mullbärssilke (aah) och babyalpacka (ooh). Jag får hjärtklappning av att tänka på mina godsaker som är på väg! De färger jag trillade dit på var guldbrunt och den härliga mörkgröna....Bilder som visar vad jag skrivit om går inte att addera här just nu :-( For many years I have been addicted to yarns. I could not resist to enter any YS. Best was sale baskets, my goal was not yarn for any specific garment only delicious coulours and fibres. I have had some years with out this craving now, as I bought the remaining stock of a shot down YS. The effect of the is now wearing off. The yarn sold via internet is poison for me. Have today ordered mulberry silk and baby alpacka, jummy. I could not resist the golden brown and dark green colours... I was trying to add pics of what I have been rambling about, but it does not work now.:-(

4 kommentarer:

Diane in Chico sa...

I hope you enjoy knitting all that wonderful yarn!

StickLena =KnitLena sa...

I do, but very slowly and haphazardly

Soili sa...

Jag tycker jag känner igen mej..kan inte gå in i en garnaffär utan att ha med mej åtminstone ett nystan(räcker till pulsvärmare)har inte(kors i taket)börjat handla på nätet ännu....litar inte på det systemet.När garnsuget sätter in så brukar jag dra fram ALLT garn jag har och planera vad jag ska göra.Då minskar "suget"är det dax för en psykolog mån tro????

StickLena =KnitLena sa...

Jag har faktiskt funderat på om jag är lite manisk....