måndag, april 23, 2012

WIP Tumvante Mitten

Hos Dagcentret för Dementa stickar jag tumvantar i ett mönster jag känner igen sedan min barndom. När jag var 10-13 år fick jag tumvantar i samma teknik, som julklapp av min mormor (norra Dalarna). Tekniken används alltså både i Sverige och England! At the Daycare Centre for Demented I am knitting mittens in a pattern I remember from my hildhood. When I was around 10-13 years old my granny gave me mittens in the same technique for Christmas. This technic is used both in Sweden and the UK!

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Tack för att du tittade in! Vet inte om solrosorna går att ha inne, är ingen sån där blomstermänniska =) Köpte dem på coop för 39:- styck såg att de fanns på ica åxå. Det är massor av knoppar så jag hoppas de kommer att leva + att de bara är 20-30 cm höga.

Mamma10 sa...

Vill önska dig en Trevlig Valborg! ! Nä det blev inget garn. .... Men jag va och klämde må du tro, hi hi och nästa gång så ska jag shoppa loss på dom jag klämde på, som belöning för att jag orkar åka in till stan =) Kram till dig Vännen

Tirra sa...

Tack för titten i min blogg! :) Visst är det härliga färger! Tänker att det kommer bli en fin barntröja lite längre fram!