fredag, april 13, 2012

FO Raglankofta Raglan Cardigan

4 april föddes flickan som jag stickat raglankofta från nacken och ned till underkanten. Enligt mönstret ska det vara många hålränder, men jag tycker inte sånt kommer till sin rätt i multifärgat garn. En rand kan bidra till flexibel knäppning, hoppas jag. Är glad att jag började i god tid, slutfix tar längre tid än jag räknat med och nu ska den bara torka innan leverans. Garnet är sånt som anfaller en när man går förbi en fyndkorg på trottoaren: Anchor Magicline färg 1490. On April 4th a baby girl was born. Some weeks earlier, I started to knit a top-down Raglan Cardigan for her. The original has eyelets all over the body, I omitted that and only one row is left for flexible buttoning. My knitting speed is very slow nowadays, so I am glad I started before the birth. All the last work incl attaching all loose ends and so on takes a lot of time. Now it is hanging on the line for drying and after that it can be delivered. The yarn jumped into my arms as I passed by a sale basked out-doors last summer:Anchor Magicline colour 1490.

2 kommentarer:

Handarbete/Pyssel sa...

Söt kofta! Och vad smart med hålranden, så man kan justera knäppningen!
Trevlig helg!

Mamma10 sa...

Gokväll! !
Stackare som haft en sån dag....,.ja usch ja. ....tyvärr så förstår jag dig! ! Men va söt koftan är...var hittade du det mönstret...... Ha det så bra du kan ikväll......,Skickar många varma kramar