tisdag, maj 15, 2007

Grytlappsmani english will follow

StickaMeras grytlappsbyte väckte min lust att sticka grytlappar. Sedan dess har jag alltid en sådan stickning igång, och samma gamla mönster. Modellen stickas i en grundfärg och 1-2 eller flera mönsterfärger. Perfekt till små garnrester! 50g bomullsgarn 8/4 som grundfärg räcker till 4 grytlappar, så det blir billigt också! Den blir tjockare än vanliga dubbelstickade grytlappar, eftersom den stickas med mer än en färg. Det dröjer nog länge innan jag hittar en modell, som jag gillar bättre. Jag delar gärna med mig av mönstret. Pot-holder mania I am very fond of an old pattern for round knitted pot-holder. It is handy to carry with you and it is a good way to use tiny rests of yarn. It is done in one MC and 1-2 or more CC. This makes it thick with good isolation property. One 50g ball of my MC yarn is enough for 4 pot-holders, so it is also economic to do this pattern.

Inga kommentarer: