fredag, januari 14, 2011

UFO-kaféet hos FaceBook

I tisdags var det UFO-tema. Tack vare det hittade jag en av mina UFOs, Tant Bruns socka. Första sockan blev klar och nu är jag bra på väg med socka nr 2. Nystanet har mycket kvar, så jag funderar på ytterligare ett par sockar... Last Tuesday the theme for the on-line knitting café at Face Book was UFOs. Thanks to that I found one of my UFOs, Auntie Browns sock. The first sock was finished and now I am well ahead with sock #2. There is still a lot yarn left, so maybe I will knit another pair.

2 kommentarer:

Maggan sa...

Jag skulle behöva ha nån som pushar på mej med sockar oxå.... jag lider gravt av SSS ;) Tröttnar på nåt sätt när den ena är klar hihi...
Åh ja, jag tycker det ska bli såå roligt att få lära mej spinna!! Har alltid velat lära mej det men kurserna som varit här i närheten har helt enkelt varit alltför dyra för min tunna plånbok. Så därför är jag otroligt tacksam för att min kompis äntligen givit med sig ;) Går det bra för dej annars?

Bluewhiskey sa...

Godmorgon och tack för kommentaren :) Ja du, jag fattar inte alls hur försäkringskassan tänker (ihop med våran "duktiga" regering) I mina ögon vill väl ingen anställa någon som med stor sannolikhet kommer att ha VÄLDIGT hög sjukfrånvaro. Jag har bara fibro, ibs och en stresskänslighet utöver det vanliga. Till det en son med svår adhd (samt ev autism) som kräver en massa energi. Men jobba ska man. Kan man städa hemma kan man göra det på ett jobb är andemeningen. Fast vem ska då städa hemma när man inte orkar båda delarna? Tråkigt att läsa att du lider av så många sjukdomar på samma gång, lite skönare att veta att du i alla fall inte behöver bråka med instanser. Så sticka lugnt ^^