tisdag, oktober 05, 2010

Stickkafé hos Facebook-KnitCafé at Facebook

Tisdagar är extra bra dagar för mig. Då är det stickkafé på internet mellan kl 15 och kl 22. Det är många som är med och vi delar tips och ibland är det någon som behöver hjälp med mönster. Det är inte enbart svenskar som är med, idag hade jag kontakt med både en norska och en grönländska. Om jag minns rätt, så har jag i minst två veckor krånglat med Rigamössan. Jag valde den eftersom jag gillar att sticka runt i stället för att sy ihop. Först hade jag stora problem att följa alla insruktioner. Det ska tas in eller ökas maskor på ett varv. Det är riktigt roligt när det går bra några varv...Ikväll var jag bra på väg med mitt 3e försök och upptäckte att jag använt fel metod för ihoptagning på de första varven. Nu får jag göra ett nytt försök i morron, det 4e. Tuesday are my favourite days. At Facebook a KnitCafé is going on from 15.00h - 22.00h. We are quite a lot who share experiences and ask for help and patterns. Today I had contact with both a norwegian and a knitter from Greenland! For weeks now I have been struggling with a swedish design "Rigamössa" Riga Hat. I chose it because it is knitted in the round, but I had no idea how many increases and decreases there could be in one round. When it works I really ennjoy myself....Today I was good one the way with the 3rd attemp, but discovered that I had used the wrong method for decreasing the 1st and 3rd round. Tomorrow I will do the 4th version...

Inga kommentarer: