tisdag, september 01, 2009

Min katt Nisse Vila i Frid - My cat Darkness RIP

Min goa snälla hankatt Darkness, Nisse....var länge brutal mot honkatten. Han blev allt elakare ju mer han ökade i storlek och styrka, så andra veckan i augusti blev han förpassad till att bo på balkongen. Vädret blev sämre och mitt känsliga samvete klarade inte att Nisse skulle vara utsatt för väder och vind. I vilket fall bestämde jag mig för att sluta vara arg på honom, så han skulle få må bra i slutet av sitt liv. Nu är det ca tre veckor sedan avlivningen och den drygt 9åriga honkatten leker o busar som en 1åring och pratar dessutom. Allt det har hon dolt när hon i 2,5 års tid varit förtryckt. Jag minns inte ens hur hon var före Nisse-tiden...mitt kassa minne...Det var nog ett stort fel från min sida att ha två katter och jag ska inte göra om det-en harmonisk och glad katt är bäst. My cuddly and soft male cat Darkness aka Nisse.... was abusing the older female cat since long. As he grew larger and stronger his was trying to really hurt och even kill her, so he ended up living on our balcony. The weather went worse, so his stay outside was shortend. I am glad that I managed to be nice and caring against him until he was put to sleep. Now about 3 weeks has gone and the 9 year old female cat is playing like she was 1 year and has even started to talk with her tiny voice. I understand that she has been suffering for the 2,5 years Darkness lived with us. My bad memory helped him dominated her. I was a big mistake of mine, that I wanted two cats. This won´t happen again one happy cat is best.

1 kommentar:

RenateS. sa...

Hi Lena, sorry to hear about your Nisse, but I am also glad that your other cat has become more playful. Take care of yourself. Renate aka Rossteusch@sbcglobal.net