söndag, december 23, 2007

Raggsockar - ”Ragg”-socks

Under hösten har jag stickat 5 par gammeldags rejäla raggsockor till min son. Med förstärkta hälar, eftersom de kanske är de sista sockor jag kan sticka. Fotot visar hälens ut- och insida. Så här har jag stickat: v1 1r lyft 1 m rätt osv c2 am hela varvet I vissa strump-par har jag också vridit den räta m i v1, men jag tror inte det har betydelse för hållbarheten. During the autumn I knitted 5 pair of old-fashioned sturdy ”Ragg”-socks for my son. The have re-inforced heels, due to that this may be the last socks I am able to knit. The photo show the out- and inside of the heel. I knitted like this: row 1 k1 slip1 until end of row row 2 p until end of row Some of the sock heels were done in twisted knitted sts, but I am unsure whether that has any importance for how long they will last.

Inga kommentarer: