onsdag, april 18, 2007

Stickning utan bild english will follow

Jag har flera stickningar igång (som vanligt). De har olika prioritet och en är enbart tänkt för att vara med när jag väntar hos min läkare och liknande. I ingen som helst ordning håller jag på med Beställning nr 1, i snofsigt bandgarn av koppar (från mitt eget förråd) blir det en 2delad slutprodukt. En ”shrug”-liknande skapelse med långa vida ärmar. Den ska användas tillsammans med en top som är mycket kort. Håller på med armhålsavmaskningen nu. Beställning nr 2, en top i restgarner. Jag utgår från Drops modell 90-08 men det kommer nog inte att märkas när jag är klar. Till min väninna Anna från Ukraina stickar jag halsduk, tumvantar och fingervantar i orange garn (köpt hos LIDL!). Hon har ett särskilt förhållande till just orange sedan revolten. Bara för att det roar mig, stickar jag grytlappar efter ett gammalt mönster, som jag gillar mycket. Knitting no picture My ability to write in english is not so good, so I only transfer so much as I can. As usual I have several knittings going on. Some have priority, others not. My knittings are: Commission no 1, in a fancy copper tape yarn (from my yarn storage) a 2-piece garment is growing. It consists of a shrug with long wide arms. It shall be used together with a very short tank top. Right now I am busy with the arm holes. The other commission is a summer top made from stash. The Garnstudio.com pattern DROPS 90-08 is the base, but it would surprise me if the finished top would be like it. For my dear Anna from Ukraina (former Russia) I am knitting winter gear in orange yarn from a LIDL food shop! Anna has a special relation to orange colour since the revolt.

Inga kommentarer: