söndag, mars 05, 2006

Min katt är 25% turkisk angora

När jag fick min katt såg hon mer ut som en utomjording än en vanlig kattunge. Nu i veckan fick jag veta varför. Hon har 25% turkisk angora i sig. Det förklarar också varför hon har lyckats dressera mig så bra. My cat is 25% Turkish Angora. When I got her she look like an alian but the owner said something about persian, angora...that she was related too. Did not know about turkish angora until ths week and now the mistery is solved. She does not have the same fur as other cat and she has outsmarted me many times...

10 kommentarer:

Marg sa...

Do you spin? Maybe you could collect her sheddings for a little, oh so soft scarf? Of course it would take a few years.lol

Kattmamman sa...

Såå söt! Apropå föregående meddelande, här kommer en länk till ett företag i californien som spinner garn av olika husdjurs hår: www.VIPFibers.com

Garngamen sa...

Hej!
Nu har jag hittat hit också! Bra med listor. Kul med fler "tokiga" stickerskor! /Sigrid i Älvsjö

StickLena =KnitLena sa...

Skoj att du hittade hit. Jag är minst sagt beroende av stickning. Är sjukpensionär och lever för katten o stickning.

StickLena =KnitLena sa...

To nittineedles
I used to spin, but cannot do that due to illnes. Last year a lady spun my cats fleece together with fleece from lampb, so I have a 100g hank in my stash!

StickLena =KnitLena sa...

Cecilia
En dam i Bohuslän spann åt mig förra året. Min katt producerar långsamt, så jag fick ull från en grannes två perserkatter också så det blev 50 g. De blandades med 50 g lammull, så jag har en 100g härva som jag är mkt glad åt.

Kattmamman sa...

WOW, jag är mycket imponerad! Skulle älska att få ha något med lite katthår i. På den där hemsidan jag länkade till så har de olika rena husdjursgarn till salu också. Hmm, kanske något att investera i...jag antar att du inte vill sälja din dyrbara härva ; ).

Virginia Waldron sa...

Hello StickLena,
What's your cute kitty's name? Hugs from all my kitties.
Virginia in Australia

Virginia Waldron sa...

Hi StickLena,
What's your cat's name? She is adorable.

StickLena =KnitLena sa...

Det är nog tack vare de ögonen hon har sådan makt över mig....